perjantai 9. tammikuuta 2009

Kuorma-auton kyydissä

Aloitin vuoteni tekemällä jotain, mitä en ole ikinä eläessäni ennen tehnyt. Olin nimittäin kuorma-auton kyydissä poikaystäväni mukana, kun hän oli töissä kuljettamassa vihanneksia. Tässä vähän kuvamateriaalia ja aikatauluja kyseiseltä reissulta.

18:58 Päästiin lähtemään. Ensin olimme lastanneet (tai lähinnä poikaystäväni) lastin autoon. Aluksi näytti hirveän epäilyttävältä, miten heikosti vihannekset kiinnitettiin kuljetuksen ajaksi, mutta tarkemman tutkailun jälkeen se olikin luultua huomattavasti paremmin kiinnitetty, eivätkä vihannekset liikkuneet ollenkaan matkan aikana. Minun lastaus- ja purkuhommiin kuului tavaroitten kieputtaminen muoviin ja parin rullakon siirtäminen autoon/autosta pois.

19:12 Katselimme matkalla tähtiä. Taivaalla ei ollut oikeastaan pilviä, joten näkymät olivat hyvät. Minä tähdistä mitääntietämätön sain kerrankin nähdä Otavan ja Orionin. Yritin ottaa jopa kuvan kyseisistä tähtikuvioista, mutta ei niistä oikein saanut minun kamerallani kuvaa.

Kuvassa pitäisi olla Orion. Löytämäni tähdet olen ympyröinyt.

19:42 Radiosta soi Kentin Ingenting, jota hoilasimme yhdessä kovaan ääneen.

21:11 Saavuimme ensimmäiseen lastaus- ja purkupaikkaan, jossa minä yritin epätoivoisesti autella kaikilla mahdollisilla tavoilla.

22:10 Jatkoimme matkaa mukavasti jutustellen. Tässä vaiheessa täytyy sanoa muutama sananen autoilijoille. Jos liikut autolla pimeällä, tarkista takavalosi. Jos valot ovat pimeänä, sinua ei tosiaankaan näy. Toisekseen, ei ole kivaa ajaa 50km/h 80km/h alueella pitkään ja sitten 60km/h alueella edellä oleva auto, jonka takavalo on rikki, lähteekin kiihdyttämään 80km/h. Kolmannekseen, ei ole ehkä fiksuinta vaihtaa kaistaa risteysalueella pysähtyvän kuorma-auton eteen.


23:18 Saavuimme seuraavaan paikkaan, jossa muutaman sadan metrin matkalla pysähdyimme neljässä paikassa jättämässä vähän vihanneksia pois. Näissä minun osuuteni rajoittui lähinnä ovien avaamiseen ja auki pitämiseen.

01:14 Saavuimme viimein takaisin lähtöruutuun. Luulin kaiken olevan hoidettuna, kun saimme auton tyhjennettyä viimeisestä lastistaan, mutta kuten niin monesti muulloinkin, myös tällä kertaa olin väärässä. En koskaan ollut ajatellut, että auton tavaratilan lattiakin harjattaisiin erikseen, kun työt lopetetaan.



Tämän yöllisen reissun jälkeen tiedän, että minulla on yksi uramahdollisuus vähemmän, ei minusta olisi tähän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti