tiistai 1. heinäkuuta 2008

Menneitä, tavoitteta ja päivänlaskuja

Ensimmäisenä täytyy mainita, että juon tuota eilen ostamaani teetä. Olen täysin rakastunut siihen!

Viime kuussa eli kesäkuussa ensimmäisenä tavoitteenani oli pohtia tulevaisuuttani, jota olen todella miettinyt. Sain jopa luettua sen kirjan. Toisekseen yritin olla vähemmän organisoiva, jossa siinäkin pärjäsin yllättävän hyvin. Olen pärjännyt jopa muutaman päivän ilmaan minkäänlaisia suunnitelmia kyseisen päivän ohjelmaksi. Kolmantena oli tarkoitus viettää unohtumaton kesä. Kesästä olen yrittänyt nauttia parhaani mukaan. Nyt kun vielä saataisiin kesäiset kelit...

Tässä sitten näitä tämän heinäkuun tavoitteita. Saa nähdä, miten onnistuu.

1. Ensimmäiseksi tavoitteekseni olen ajatellut sitä, että yrittäisin tämän kuukauden aikana tutkia, miten voisin säästää niin omaa talouttani kuin luontoakin omilla valinnoillani. Nykyihminen ei vain voi enää elää sillä asenteella, että "saasteet ovat muiden ongelma". Tarkoitukseni ei kuitenkaan ole ryhtyä miksikään ympäristökiihkoilijaksi, vaan tarkoitukseni on keskittyä ihan tavallisiin arkipäiväisiin valintoihin.

2. Tässä kuussa on jo vähän pakko valita ja vastaanottaa opiskelupaikka. Miksi se voi olla näin vaikeaa? Tavallaan tiedän jo kunpaan noista kahdesta paikasta, joista hyväksymiskirjeen olen saanut, menisin, mutta kolmatta vielä odottelen. Tällä hetkellä valintani perustuu täysin sille, millainen fiilis minulla oli hyväksymiskirjeen luettua.

3. Nyt kun olen kerennyt pitkän tauon jälkeen lukemaan enemmänkin kirjoja, niin olen päättänyt lukea vähintään yhden kirjan kuukaudessa. Tässä kuussa ajattelin lukea Mika Waltarin Neljä päivänlaskua, jonka sain isoäidiltäni lainaan. Kyseinen kirja on oikein ensimmäistä painosta ja ensimmäisen 12 sivun jälkeen tuntuu sellaiselta, että voisin jopa pitää ko. kirjasta.

2 kommenttia:

  1. joitko teen maidolla vai ihan aidosti ilman mitään? :) juon ite teetä PALJON, mutten oo oppinu juomaan vihreää teetä, koska kaikkeen teehen on pakko läträtä maito sekaan. hmph. ois vaan joskus kiva kokeilla jotain uutta :)

    VastaaPoista
  2. Mari: Join teen ilman maitoa eli siis ihan pelkkää teetä. Itsekin olen teen suurkuluttaja, mutten maitoa käytä teen seassa ollenkaan. Ainoastaan sokeria joskus harvoin.

    VastaaPoista