maanantai 16. kesäkuuta 2008

Rakas päiväkirja

Viime viikolla tajusin, miten kivaa olisi myöhemmällä iällä lukea päiväkirjoja, joita olen nuoruudessani kirjoittanut. Muistin myös, kuinka kivaa sitä on kirjoittaa. Viime kesänä yritin elvyttää päiväkirjoitteluani, mutta abivuoden alettua se taas jäi. Mitä tämä tyttönen sitten päätti? Tämä tyttö aloittaa päiväkirjailun uudestaan!

Olen pitänyt päiväkirjaa jo ala-asteen ensimmäiseltä luokalta lähtien toisinaan aktiivisemmin ja toisinaan vähemmän aktiivisemmin. Ensimmäisten päiväkirjojen sisältö on ollut varsin keskittynyt arkeen ja monesta merkinnästä löytyy esim. tieto, mitä koulussa on ollut ruokana sinä päivänä. Voin todeta, ettei koulun ruokatarjonta ole paljoa kahdessatoista vuodessa muuttunut.

Edessä oleva pupupäiväkirja on ensimmäinen päiväkirjani.

Minä pidän erityisesti niistä hetkistä, kun on mahdollista aloittaa uusi päiväkirja ja käydä ostamassa tarkoitukseen sopiva vihko/kirja. Nyt tähän uuteen minulta löytyy jo sopiva vihko valmiiksi, mutta toisaalta tiedän jo, millaisen hankin seuraavaan päiväkirjaan.

Tässä on uusin päiväkirjani, jota nyt aloitan.

Pidätkö/oletko pitänyt päiväkirjaa? Millainen päiväkirja sinulla on? Olisi mukava nähdä, millaisia päiväkirjoja muilla on!

-Osallistukaa Mignon Mollyn juhannuskilpailuun!
-Myös Tyylikoodi S:ssä on menossa arvonta!

5 kommenttia:

  1. Pidin joskus nuorena aikas aktiivisestikin päiväkirjaa, ja kieltämättä olisi mukava päästä lukemaan, mutta monessa muutossa on tainnut kirjanen kadota:(

    VastaaPoista
  2. Olen pitänyt nyt yhteen putkeen päiväkirjaa seiskalta ?! lukion kolmannelle, eli kuutisen vuotta. Sitä ennenkin pidin kolmosvitosluokilla, vähäksi aikaa se jäi. Nykyään minulla on sellaienn pupu-vihkonen, jossa lukee päällä oikein osuvasti "it's cute how you think I'm listenig". Ja olen aivan hulluna vihkosiin, niitä tulee kerättyä juuri päiväkirjoiksi:)

    VastaaPoista
  3. Jenny: Ikävää, kun kirja on päässyt katoamaan. :(

    Kvaakku: Kunnioitettavan pitkän ajan olet päiväkirjaa pitänyt putkeen!

    VastaaPoista
  4. Päiväkirjat on ihania ja niitä on tosi hauska lukea vanhempana. Mulla on nyt ihan lopussa päiväkirja jonka aloitin kuudennella luokalla. Olen muutaman kerran lukenut sen läpi ja musta on kiva huomata miten minä itse olen muuttunut vuosien varrella. Kannattaa pitää siis päiväkirjaa :-D

    VastaaPoista
  5. Emma / fad: Tuo oli muuten hyvä pointti, miten siinä huomaa omat muutoksensa.

    VastaaPoista